Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?

62
Omdat wij al een quooker hebben is het wat onzinning (en wat veel om nog een machine te gebruiken) ik gebruik nu deze:
Afbeelding

https://www.hario-europe.com/products/v ... kettle-air
Welke prima lijkt te werken maar het lijkt me dat de echte zwanehals zoals die mooie waterkoker net weer wat mooier werken.

Zijn er nog andere oplossing om quooker water te gebruiken zodat je een zwanenhals achtige actie kan doen. Ik wil niet nog een aparaat op het keuken blad het is al druk genoeg straks met een espresso machine.
Lelit Mara x, Aeropress, Bialetti Venus Moka pot samen met een DF83 maler en Nespresso Essenza Mini

64
Even upje op deze post. Helaas begint onze hario temperatuur controlled waterkoker na 5 jaar te haperen. Ik vind dat een erg korte levensduur voor een koker die ca 160-180 euro kost. (Destijds wat minder natuurlijk).

We zoeken dus een goede vervanger want ik vind een temperatuur gecontroleerde koker wel heel fijn. En aangezien er toch 4 x per week filterkoffie mee wordt gemaakt wel de moeite waard. Ik lees overal fellow stag. Is die z’n investering waard en heeft deze wel een langere levensduur? Is die temperatuur erop makkelijk in te stellen?

Mijn oude simpele aan uit waterkoker ging 20 jaar mee 🥹
| Profitec Pro 800| niche zero|v60 | aeropress |1zpresso x-pro s | Genecafe

65
Die fellow heeft een slome trage constante uitschenk straal. Daarom is die geliefd. De kwaliteit zie ik niet af van wat dat ding kost. Ik kocht hem destijds omdat er niks anders was.

Nu staat amazon en AliExpress best vol met alternatieven. Zoek maar eens op gooseneck waterketel op Amazon. Mooie van Amazon is dat je het terug kan sturen als het niet bevalt.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

66
Zou de waterkoker niet te repareren zijn? Wat hapert er? Want "haperen" klinkt als een losse verbinding en die zijn vaak gemakkelijk te repareren.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

67
Idd goede tip en toevallig een repair café vandaag om de hoek. Dus even open geschroefd en een palletje terug geduwd. Ze zeiden dat t er verder goed uitzag. De repair mannen vonden het een heel mooi keteltje en ook goed te repareren nog zeiden ze. Hopelijk was dit de oplossing voor het haperen:))
| Profitec Pro 800| niche zero|v60 | aeropress |1zpresso x-pro s | Genecafe