Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1931
Ik ben gezwicht voor een mooie aanbieding van de Acaia Pearl S in de kleur wit. Die gaat dan mijn Time more vervangen op mijn werk.
Het lijkt me wel interessant of dit het schenken weer wat makkelijker maakt met de ‘Brewguide modus’.

en ik had met mij Acaia Lunar vaker last van stoom uit de lekbak na voor/doorspoelen waardoor deze soms wat hapert. Daarvoor zag ik de ‘heavy duty base’ van Acaia die dit moet voorkomen, deze kon ik via MP voor een leuke prijs krijgen.
Afbeelding

1932
Een Mahlkönig K30 voor in de branderij. Ik kende deze molen alleen van foto’s en waarschijnlijk heb ik hem vaak zat onbewust in een kofffietentje zien staan maar WAUW, wat een apparaat!! Met iets meer dan 13.000 dubbele shots eigenlijk nog zo goed als nieuw.
Afbeelding
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

1936
bobbee schreef:Mooie stille maler perfect voor de horeca maar het is een retentie monster. Voor thuis dus altijd oud maalsel in je filterbakje.
Deze gaat gebruikt worden voor de barista workshops. Dus oud maalsel is niet zo’n punt maar bij het afstellen moet wel rekening gehouden worden met de retentie.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

1938
Nieuw binnen: de Spinspro van Unit Design. Een handig, klein apparaatje, gemaakt om handmalers zoals de Comandante elektrisch te laten malen.

Voor zover ik heb kunnen vinden is dit een van de enige opties op de markt die ook de fijne espresso maling aan kan. Nadeel: enkel in Azië te verkrijgen en dus via een collega rechtstreeks in China besteld en via via naar hier gekregen.

Eerste bevindingen zijn heel positief: installatie is makkelijk, het malen zelf niet al te traag en de motor kan met gemak de fijnste maalgraad aan. Zo worden mijn ochtenden op vakantie ook weer wat minder arbeidsintensief :D
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

1940
€ 80, met levering in China dus.
Het verbaast me eerlijk gezegd dat dit product nog geen distributeur (of opportunistische drop shopper) gevonden heeft in Europa. Het is alleen beschikbaar via Taobao, de AliExpress voor de Aziatische markt, dus de hele bestelling ging via de Chinese webpagina. Zonder de hulp van mijn collega was ik er waarschijnlijk niet uit geraakt.
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip