Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

6477
cremalaver schreef:
bobbee schreef: zo 13 apr 2025, 16:45
Afbeelding
Gorgonzola, grana padano, mozzarella, rode ui en Ananas
Afbeelding
!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tomatensaus, grana padano,, mozzarella, Nduja, ananas.
Afbeelding
Ik zie heel vaak echt zwarte stukken in je pizza korst.Is dat een gevolg van de hoge temperatuur?
Is dat inherent aan het gebruik van een pizza oven?
Beetje het effect van een kleine pizzaoven en de lange rijstijd waardoor suikers zich ontwikkelen, de pizza namelijk ligt dicht bij de vlam daarom zie je ook aan vaak 1 kant een donkere verbrande rand, die knip ik natuurlijk weg! Grote pizzaoven kun je hem verder wegleggen van de vlam en de temperatuur beter sturen maar je wilt ook het effect van de hitte pakken. Die zwarte plekjes zijn trouwens wel de bedoeling, leoparding heet dat en krijg je alleen met een goed lang gerezen deeg.
Desalniettemin ben ik ook hobby koffiebrander en we weten hoe we de boontjes branden! Donker en rokerig.
Afbeelding

Ps: heb je nou je account weer terug? Wachtwoord was toch kwijt?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

6478
bobbee schreef: wo 08 okt 2025, 10:13
cremalaver schreef:
bobbee schreef: zo 13 apr 2025, 16:45
Afbeelding
Gorgonzola, grana padano, mozzarella, rode ui en Ananas
Afbeelding
!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tomatensaus, grana padano,, mozzarella, Nduja, ananas.
Afbeelding
Ik zie heel vaak echt zwarte stukken in je pizza korst.Is dat een gevolg van de hoge temperatuur?
Beetje het effect van een kleine pizzaoven en de lange rijstijd waardoor suikers zich ontwikkelen, de pizza namelijk ligt dicht bij de vlam daarom zie je ook aan vaak 1 kant een donkere verbrande rand, die knip ik natuurlijk weg! Grote pizzaoven kun je hem verder wegleggen van de vlam en de temperatuur beter sturen maar je wilt ook het effect van de hitte pakken. Die zwarte plekjes zijn trouwens wel de bedoeling, leoparding heet dat en krijg je alleen met een goed lang gerezen deeg.
Desalniettemin ben ik ook hobby koffiebrander en we weten hoe we de boontjes branden! Donker en rokerig.
Afbeelding

Al lang weer terug.
Maar ik neem aan dat je die zwarte stukken zoveel mogelijk weg snijdt?
Zit er over te denken om zelf zo'n ding in de tuin te metselen.
Of toch voor electrisch te gaan.

6479
cremalaver schreef:
bobbee schreef: wo 08 okt 2025, 10:13
cremalaver schreef: Ik zie heel vaak echt zwarte stukken in je pizza korst.Is dat een gevolg van de hoge temperatuur?
Afbeelding

Al lang weer terug.
Maar ik neem aan dat je die zwarte stukken zoveel mogelijk weg snijdt?
Zit er over te denken om zelf zo'n ding in de tuin te metselen.
Of toch voor electrisch te gaan.
Ja knip ik weg
Staat ook hierboven.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!