Gaggiuino - we gaan beginnen

1
Het is alweer een jaar geleden dat ik alle spullen had gekocht en dat mijn ambitie om van mijn Gaggia Classic Pro 2019 (Eco) een Gaggiuino te maken.
https://gaggiuino.github.io/#/?id=home

https://youtu.be/UaC4IQO2WCk?si=xnlywYJr0Io7aVP_

Ik heb de volledige set gekocht en ook al zo volledig geïnstalleerd als mogelijk was. Dit betekent dat het systeem straks een ingebouwde weegschaal heeft, water level kan meten en voor de rest alle andere zaken als: temperatuur instellen, waterdruk en flow instellen en vele profielen kan instellen om een bakkie te zetten naar wens.

Ik ben zelf niet technisch aangelegd, maar heb ook geen twee linkerhanden of op mijn achterhoofd gevallen
Afbeelding
, maar iemand die gemakkelijker kijkt naar technische tekeningen etc neemt het risico op fouten terug dus heb ik mijn zwager gevraagd mij te helpen bij deze installatie.

Vorige maand even samen met mijn zwager, onder het genot van een bakkie, een plan de campagne gemaakt. Op zichzelf moet de installatie niet super ingewikkeld worden maar een beetje voorwerk haalt wat op onthoud weg. Dus ik ben alvast begonnen met het in elkaar zetten van de weegschaal constructie: magneten vastlijmen in de 3d geprinte onderdelen, wat kabels vastzetten en management uitvoeren. De kabel komt uiteindelijk onder het apparaat door te lopen en gaat via een opening naar binnen.

Wordt vervolgd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MichaelGaggia op wo 03 dec 2025, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gaggiuino - we gaan beginnen

5
Nee, ik vind de voorkant van mijn Gaggia erg mooi zoals hij is
Afbeelding

Ik had eerst bedacht om hem aan de achterkant te maken, maar ga toch voor de variant bovenop.
Op die manier is het scherm wat dichterbij en is de constructie het meest “clean”.
Ik twijfelde in het begin wel aan de draai constructie, maar die is verrassend stevig en slim bedacht.
De originele deksel voor het bijvullen van het water wordt dan vervangen en er komt een schuifdeurtje in voor het bijvullen van het water.

Voorbeeld foto’s van hoe het moet worden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding