Ik heb meer dan een jaar geleden Covid gehad.Echt behoorlijk ziek geweest.
Toen ik weer opgeknapt was smaakte mij de koffie niet meer.
Ik had de hoop dat dit zou verbeteren maar nog steeds drink ik het eerlijk gezegd met tegenzin.Iig kan ik niet meer uitkijken naar een lekkere Cortado.
Is dit voor mensen hier herkenbaar?
Denk er over na om alles te verkopen.
Re: Smaak verandering
2Wat spijtig!
Ik miste je al enige tijd op het forum.
Norman Mazel van ons forum had hier ook al eens mee van doen:
https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 60#p118760
Alles verkopen is wel radicaal. Je houdt wel van radicale opruim-stappen maar je komt er ook weleens op terug. Ik zou wat van die spullen bewaren want als je er toch eens trek in krijgt, of gewoon plezier hebt in het geven van een goeie kop koffie aan visite, dan is het een heel gedoe om e.e.a. weer aan te schaffen.
Alles verkopen is wel radicaal. Je houdt wel van radicale opruim-stappen maar je komt er ook weleens op terug. Ik zou wat van die spullen bewaren want als je er toch eens trek in krijgt, of gewoon plezier hebt in het geven van een goeie kop koffie aan visite, dan is het een heel gedoe om e.e.a. weer aan te schaffen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Die heb ik vaker gehoord toch, van dat alles verkopen...
Of het door Covid komt kan maar kan ook iets anders zijn. Momenteel smaakt filter mij beter dan espresso bijvoorbeeld.
Of het door Covid komt kan maar kan ook iets anders zijn. Momenteel smaakt filter mij beter dan espresso bijvoorbeeld.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Goede vraag!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
6Verhaal gelezen.Ik proef gelukkig wel nog andere dingen.Maar koffie smaakt vaak " naar".fransg schreef: zo 11 jan 2026, 11:39 Wat spijtig!
But
Verschillende koffies geprobeerd.Alles smaakt chemisch,/ verbrand.Terwijl ik best van bitter hou.
Ik kijk het nog een tijdje aan.Misschien dat ik nog een boon vind die me wel aanspreekt.
Kan natuurlijk ook zijn dat het leeftijdgerelateerd is.Alle zintuigen zullen wel minder worden met het ouder worden.
Groet
8Ik stuur je wat boontjes op
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
9Dit heb ik ook gehad, en bij mij is het volledig hersteld. Ik ben in de eerste coronagolf besmet en een paar dagen griep gehad, maar daarna was mijn reukvermogen volledig weg. Dat heeft maar een paar dagen aangehouden, maar toen het terugkeerde was mijn smaak ook veranderd. En vooral koffie vond ik ronduit vies. Het smaakte, net zoals jij beschrijft, bitter en verbrand. Ik ben het wel blijven drinken, in de verwachting dat het zou verbeteren, en dat gebeurde in mijn geval ook. Dus ik hoop dat het bij jou ook herstelt.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino
10Ik heb wat Guatemala van Frans gekregen.
Die koffie is lekker.Geen chemische smaak.Mooie balans.
Het zal toch wel aan de bonen/ branding liggen.
Die koffie is lekker.Geen chemische smaak.Mooie balans.
Het zal toch wel aan de bonen/ branding liggen.
Laatst gewijzigd door cremalaver op do 15 jan 2026, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
️