Re: Water opnieuw mineraliseren
11Ik gebruik nu altijd bar le duc voor mijn filter koffie. Heeft het zin om daar third wave of apax lab aan toe te voegen?
Nee heeft geen zin want je begint al met een bak aan mineralen die niet de juiste verhouding hebben. Dat heeft alleen zin als je begint met 0ppm water. Het gemiddelde water voor filterkoffie heeft 30-40ppm daar waar Bar-le-duc al over de 130ppm zit dus veel te hoog is. En dat is alleen ppm en dan weet je nog niks over de exacte samenstelling van de mineralen.kraaijcheck schreef: vr 20 feb 2026, 09:09 Ik gebruik nu altijd bar le duc voor mijn filter koffie. Heeft het zin om daar third wave of apax lab aan toe te voegen?
Simpel, ZeroWater en APAX Lab of Third wave water mineralen. Bij Lotus drops heb je meer controle over de 4 verschillende variabelen maar dat maakt juist de mogelijkheden oneindig en dus ook lastig. APAX Lab heeft verschillende profielen dus dan zou je moeten kijken wat het beste bij je past. Dat is gewoon druppels bij je 0ppm water doen totdat je op de bijgeleverde TDS meter op 30-40ppm zit. Met Thrid wave water zijn de kleinste zakjes voor 2L kannen (en de gewone zakjes voor een gallon) en moet je dus altijd veel grotere hoeveelheid maken. Ik heb een literkan die in de koelkast staat wat ik persoonlijk veel handiger vind dan zo'n gigantisch vat.kraaijcheck schreef: vr 20 feb 2026, 12:23 Wat is de makkelijkste manier om tot echt goed water te komen voor filter?
Nee zeker niet. Een aparte kan om het uit je filterkan in over te schenken. Met de 1.7L Zerowater kan haal je max 1L gefilterd water en dan staat een deel van het filter al onder water. Met third wave water moet je dus een hele grote 2 liter kan kopen om meerdere batches in over te gieten. Vandaar dat ik Apax labs fijner vind want dat kan ik elke normale kan en past ook mooi in een hoekje in de koelkast en het aantal druppels bepaald. Met third wave water kan je niet een half zakje gebruiken dus zit je vast aan dat volume.kraaijcheck schreef: vr 20 feb 2026, 13:45 Thanks! Begrijp ik het goed dat je bv third wave water toe kan voegen terwijl het water in de zerowater kan zit? En je dus op de ppm meter kan aflezen wanneer het water in de juiste range zit? Dit kun je zo een paar dagen laten staan als je een grotere zero water kan hebt?