Het is bijna tijd om te kiezen.

1
Na weer een tijdje "terug" in de half automaten te zijn, blijft de drang van het hebben van een lever toch wel rond gaan in mijn hoofd.
Immers hebben wij er bij het ontwerp van de nieuwe keuken vorig jaar er al rekening mee gehouden, dus geen bovenkastjes en aansluitingen voor vast water en afvoer.
Als ik uit moet gaan op uiterlijk zou ik voor de Nurri L-type leva gaan want die is in mijn ogen gewoon de mooiste, maar als ik zo eens kijk wat die tegenwoordig kosten dan laat ik die wel aan mij voorbij gaan, want ik weet niet (lees denk niet) dat ík zó veel verschil zal kunnen behalen tussen een Nurri en bijvoorbeeld een Profitec Pro 800 V2.
Had in het begin ook gekeken naar een Londinium, maar ook die gaat voor mijn idee meer kosten dan ik uit wil geven en dan nog afgezien van het importeren.
Heb heel even een Strega overwogen maar ik heb te vaak gelezen dat een PSM mod meer dan aangeraden is om de smaak te verbeteren, en bovendien is de plastic kap op de groephoofd mij ook een doorn in het oog.
Er zijn nog wel wat andere machines die ik gezien heb zoals een Izzo Alex Leva, en bijvoorbeeld een Quikmill Rapida, maar die kunnen óf niet zonder pomp(je) werken of hebben geen vast wateraansluiting.
Zie ik nog machines over het hoofd in de buurt van de 3k of is dan mijn beste optie toch een Profitec ?
Bezzera Guilia/ DF64V (Gen 2)
Aeropress, Hario V60, Chemex

Re: Het is bijna tijd om te kiezen.

3
Had wel gekeken naar een ACS Vostock en Vesuvius en als ik online kijk naar die ACS kom ik overal rond of dik boven de 5k uit, ik kan mij niet indenken dat de prijs rond mijn budget mogelijk kan zijn inclusief transport, als ik naar de sales afdeling van de fabriek mail (aannemende dat het mailadres van die dame Maria van de sales afdeling is van ACS).
En ik geloof ook wel dat de aanpassingen aan een Strega prima zelf te doen zijn, maar ik zou dan de Strega nieuw gaan aanschaffen en als ik er dan zelf in ga hobbyen dan ben ik meteen mijn garantie kwijt, en bovendien is die kunstof kap bovenop niet het mooiste onderdeel van de zetgroep, en gaat naar het schijnt redelijk snel verkleuren en scheuren.

5
bobbee schreef: vr 20 mar 2026, 20:56 Kees van der Westen Mirage 3-groeps espressomachine
€ 2.750,00
https://link.marktplaats.nl/m2376813463

Afbeelding
Afbeelding
Die had ik al eens gezien ja, die plaatst hij steeds opnieuw op MP en komt er niet echt vanaf zo te zien.
Maar ten eerste een 3 groeper is een beetje veel overkill hahahaha, bovendien is de machine al uit 2009, en dan is het aannemelijk dat niet alle vorige eigenaren er even goed voor gezorgd hebben, ofwel koop je waarschijnlijk de afgejankte spullen van een ander.

6
Heb je de Odyssey Argos overwogen?

Voor wat betreft de net wat duurdere machines zoals de Londinium zou je een gebruikte kunnen overwegen. Machines in dit prijs segment zijn zo goed als kogelvrij, en de mensen die deze kopen zijn over het algemeen liefhebbers die goed voor hun spullen zorgen. Ik heb tot de P80 alles gebruikt gekocht en op de eerste Sage na nooit issues gehad die niet aan mijn eigen gebrek aan kennis of normaal onderhoud toe zijn te schrijven. Moet de machine die je wil wel net langs komen. Op het UK forum komen ook regelmatig mooie spullen langs.
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

7
ErikvW schreef: za 21 mar 2026, 08:29 Heb je de Odyssey Argos overwogen?

Voor wat betreft de net wat duurdere machines zoals de Londinium zou je een gebruikte kunnen overwegen. Machines in dit prijs segment zijn zo goed als kogelvrij, en de mensen die deze kopen zijn over het algemeen liefhebbers die goed voor hun spullen zorgen. Ik heb tot de P80 alles gebruikt gekocht en op de eerste Sage na nooit issues gehad die niet aan mijn eigen gebrek aan kennis of normaal onderhoud toe zijn te schrijven. Moet de machine die je wil wel net langs komen. Op het UK forum komen ook regelmatig mooie spullen langs.
De Odyssey is niet zo mijn ding, bovendien kan die niet op een vast water aansluiting, en het is ook niet dat een Londinium niet in mijn budget zou kunnen, maar als ik dat geld uit zou geven aan een machine dan zou ik veel eerder een Nurri overwegen omdat ik die alleen esthetisch alleen al vele malen mooier vindt.
Maar dan kom ik weer uit op een van mijn eerste punten,... ga ik zó veel verschil in smaak ervaren dat de meerprijs van een Nurri het waard is tegenover een Profitec.

10
Naar mijn bescheiden mening zul je, in dit segment, door méér geld uit te geven geen evenredig betere smaak krijgen.
Ik vond de Profitec overigens wel een heel fijne machine, gebouwd en stabiel als een tank. Heb zelf wel eens een Bosco overwogen. Nog wat duurder. Esthetiek en het gevoel dat je bij een machine hebt, hebben ook hun prijs.
Laatst gewijzigd door Frup op za 21 mar 2026, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.