Re: Gaggia Classic - douchekophouder

11
Het is toch zo makkelijk om dat plaatje eraf te halen, in het gaatje waar de douchezeef mee vastzit draai je een boutje van 25mm even draaien en het plaatje ligt er naast :mrgreen:

Afbeelding

Dan krijg je dit;
Afbeelding

Vergewis je er goed van dat de kop en alle kanaaltjes goed schoon zijn,
je kan alle kleine openingen en pijpjes even doorblazen, bij deze zat er
van de pompzijde naar de boiler een stukje kalk in.
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

15
Zoals je hem nu hebt staan kan je er een paarschoonmaakpillen ingooien en met heet water afvullen, wel de stoomkraan openzetten, die rubberen ring zou ik maar als verloren beschouwen evenals die in je groep zit, dat met die pilletjes zou ik maar een keer of 3 herhalen, ik heb evt. van die Pillen en een Groepsring over liggen, voor 6 euro incl. verzenden een groepsring en 15 pillen, die grote ring heb ik helaas niet, je kan hem natuurlijk heel voorzichtig verwijderen en ook in de schoonmaak leggen en dan bekijken of die te redden is, ik doe dit alleen omdat ik een beetje ervan baal dat zoiets er zo slecht uit kan zien, die magneetklep zal ook wel vol zitten.

PM me maar als je dit wilt, alleen als je ermee geholpen kan zijn.

Adriaan

Als dat met die pillen gelukt is kan je hem als laatste goed na schrobben met een harde tandenborstel.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

18
Toppie! En het lijkt ook alsof de crema wat bleekjes is, dat kan aan de maling liggen (te grof?) maar ook aan de boontjes.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

19
Dit was mijn 1ste poging direct vanuit de doos.

Hij staat nog niet recht, links voller dan rechts of loopt niet gelijkmatig.

Heb nog geen verse boontjes, beter dat dit krijg ik het nog niet... :mrgreen: :D

Doorloop tijd was op de gok, daar dacht ik te laat aan.

Het smaakt me wel al beter dan de percolator.

Zal snel zorgen voor verse boontjes! Enne dan gaan oefenen oefenen oefenen... En op zoek naar een maler!