Wel opschieten met die Londinium-R: dit soort acties staan nooit erg lang!
Gr Erik
PS
Is voor het Nl-gebruik een Pavoni met Kinu-48 wat?
Re: Nieuwe machine/maler, betrouwbaarheid vereiste
42Een Pavoni met Kinu is alles behalve gemak voor de vrouw. Gewoon een volautomaat kopen met goede bonen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
43Erbij houden, zowel de Nespresso als de echtgenote.kim73 schreef:Was benieuw of je voor een budget van 1000 euro (totaal voor maler en machine), een systeem kan aanschaffen dat beter is dan de Nespresso en waar ook geen gigantische learning curve is. Mijn vrouw wil niet te veel inleveren op het Nespresso gemak.
Zal ik de Nespresso machine houden
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
44Tweedehands Rancilio Silvia met pid en een Quamar 80E.
45Mijn Mazzer Robur mag weg. Dat is best een goeie maler! (zie "Te koop aangeboden")
Micra&Ultra
46Ik heb voordat ik mijn huidige mchine kocht heel wat fimpjes afgekeken en als er een dual boiler machine is die simpel en degelijk in elkaar zit en goed servicebaar is dan is het Profitec700 / ECM Synchronika (zelfde machine van binnen). Welgeteld één solenoide driewegklep (voor de autofill van de stoomboiler) in het hele aparaat. Alles erg toegankelijk en elektronica is helemaal afgeschermd in een speciaal compartement aan de zijkant van de machine.
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante
47Kun je in het niet EU land waar je machine wil gebruiken aan goede vers gebrande koffie komen? Anders is het zonde van je geld om veel geld aan mooie glimmende spullen uit te geven.
48Dat maakt het allemaal veel makkelijker maar met een beetje spelen en oefenen is er ook zat Italiaanse oude meuk waar je prima espresso mee kunt zetten als je de bonen niet te lang bewaard.
Denk aan Illy, Mokaflor of Barbera.
Denk aan Illy, Mokaflor of Barbera.
49Verzenden kost hooguit een week dus elke goede brander die vers levert kun je kiezen. Zou totaal geen problemen moeten geven. Er zijn genoeg abonnementen van branders in de wereld die over de hele wereld verzenden. Is alleen iets duurder in de verzendkosten.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
50Ook een prima oplossing inderdaad, maar Eke grote stad heeft tegenwoordig wel een (paar) specialty koffiebrander(s) toch.