Heb je de brewista artisan ketel al gezien?Fisherman schreef:GuidovW,GuidovW schreef:Fisherman schreef: di 04 sep 2018, 08:23 Hopelijk mag ik dit draadje wat nieuw leven inblazen, anders wordt het ook maar zo'n dubbele verzameling topics.
Net zoals met weegschalen, is er ook een grote markt van alternatieve, goedkopere zwanenhalsketels. Ik heb het over de "temp. controlled", elektrische varianten a la Bonavita voor max €50 - €60. Ook te bestellen vanuit China.
Zijn er ervaringen met deze producten? Er wordt niet veel over gerept in de wandelgangen van de koffie/coffee fora.
Nu weet ik dat de Fellow / Bonavita / Buono "tried and proven" zijn, en ook dat er niks mis is met een "stovetop" variant. Maar ik zou me graag buiten de gebaande wegen begeven en hiervan verslag doen.
.. tenzij ik iets van overduidelijke aard over het hoofd zie, waarvoor iemand anders me zou kunnen/moeten behoeden.
Voorbeeldje:
https://www.electronic-star.nl/Home-Liv ... ElEALw_wcB
(Geen enkele affiniteit met bedrijf noch product).
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Ik had jouw post niet helemaal gelezen, maar zie nu dat we naar hetzelfde keteltje linken.
PS: ook geen enkele affiniteit met het bedrijf, nog het product.
In ieder geval bedankt voor jouw impressie. Dit model stond ook bovenaan mijn wish-list, maar lijkt het toch niet helemaal te zijn.
Ik wil er op kunnen vertrouwen dat ik water met +/- een graad Celsius nauwkeurig kan opschenken. Een waterkoker aan- en uitzetten doe ik nu ook al steeds. Vervelend klusje, dat wel..
Ach, 't heeft geen haast.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Re: Wat is de beste waterketel met zwanenhals?
21‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’