[VERKOCHT] La Pavoni Europiccola met alle mogelijke uitbreidingen

1
Na een aantal weken met veel plezier aan deze La Pavoni is het weer tijd voor een nieuw avontuur.

Er is veel gedaan aan deze Pavoni. Ik heb hem grondig schoongemaakt en ontkalkt. De oude pressostaat had voorheen een plastic verstelbare ring, die ik heb vervangen door een robuuste variant. Ook heb ik gelijk de boilerdruk afgesteld voor een aangenamere temperatuur voor espresso maar dit kan uiteraard geheel naar wens worden aangepast als je wat meer stoomkracht wilt.

Verders de upgrades:
- Piston pressure kit
- Bong isolator
- Airbuster
- Nieuwe èèn gats stoomkraan.
- Dubbele thermometer op de groep

- Cosmetische upgrades en een bodemloze portafilter alswel ook nog de originele. Een Force tamper kloon met Funnel.
Wat Reserve rubbertjes en dergelijke. Originele doos van de La Pavoni ook aanwezig.

Kortom dit is een beetje het eind baas van de Pavonis 😄

Vraagprijs €850
Laatst gewijzigd door Hk87 op wo 10 dec 2025, 19:33, 4 keer totaal gewijzigd.
Lelit Bianca V3 & Ikape K2 pro
KafaTek MC6 & 1zpresso ZP6
Bijlagen

Re: {Te Koop Aangeboden} La Pavoni Europiccola met alle mogelijke uitbreidingen

6
Heb je hem nou nog niet verkocht…..! 😠😉

Ik wordt er hebberig van, elke keer als ik hem langs zie komen.
Het is veel waar voor je geld, maar ik heb er al een, met bijna dezelfde upgrades (de airbuster vind ik weinig toevoeging bieden).
Succes met verkopen!
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

7
GuidovW schreef: zo 07 dec 2025, 13:50 Heb je hem nou nog niet verkocht…..! 😠😉

Het is veel waar voor je geld, maar ik heb er al een, met bijna dezelfde upgrades (de airbuster vind ik weinig toevoeging bieden).
Succes met verkopen!
Hij staat er nog. 😄
De Airbuster vind ik persoonlijk de meest waardevolle toevoeging samen met de temperatuurindicatoren omdat ik bij elke shot er echt iets concreets aan heb. Zo'n pressure kit kijk ik soms niet eens naar. Isolator is voor mij ook niet zo belangrijk gezien ik de enige koffiedrinker ben thuis.

Er lijkt echter weinig waardering te zijn voor de modificaties. En hoewel je voor een kop koffie eigenlijk geen enkele upgrade echt nodig hebt brachten ze voor mij allemaal veel gemak. Toen ik nog een volledig standaard La Pavoni had voelde het alsof ik blind aan het sturen was en dat kost dan veel tijd om te leren. Met de uitbreidingen gaat het veel consistenter en kan ik makkelijk inspelen op dark roast of juist light roast.

Iemand met veel ervaring op een La Pavoni zal er denk ik wat minder waarde aan hechten. Dat zijn vaak ook de mensen die op Marktplaats zoeken en bieden en dan eerder gekeken naar uiterlijk in plaats van op toegevoegde mods. Vele weten ook niet waar ze voor zijn.

Ik ga hier hoe dan ook veel verlies op maken maar met een Lelit Bianca erbij is er simpelweg geen plek meer voor deze Pavoni.
Lelit Bianca V3 & Ikape K2 pro
KafaTek MC6 & 1zpresso ZP6

8
Hk87 schreef:
GuidovW schreef: zo 07 dec 2025, 13:50 Heb je hem nou nog niet verkocht…..!
Afbeelding
Afbeelding

Succes met verkopen!
Hij staat er nog.
Afbeelding

De Airbuster vind ik persoonlijk de meest waardevolle toevoeging samen met de temperatuurindicatoren omdat ik bij elke shot er echt iets concreets aan heb. Zo'n pressure kit kijk ik soms niet eens naar. Isolator is voor mij ook niet zo belangrijk gezien ik de enige koffiedrinker ben thuis.

Er lijkt echter weinig waardering te zijn voor de modificaties. En hoewel je voor een kop koffie eigenlijk geen enkele upgrade echt nodig hebt brachten ze voor mij allemaal veel gemak. Toen ik nog een volledig standaard La Pavoni had voelde het alsof ik blind aan het sturen was en dat kost dan veel tijd om te leren. Met de uitbreidingen gaat het veel consistenter en kan ik makkelijk inspelen op dark roast of juist light roast.

Iemand met veel ervaring op een La Pavoni zal er denk ik wat minder waarde aan hechten. Dat zijn vaak ook de mensen die op Marktplaats zoeken en bieden en dan eerder gekeken naar uiterlijk in plaats van op toegevoegde mods. Vele weten ook niet waar ze voor zijn.

Ik ga hier hoe dan ook veel verlies op maken maar met een Lelit Bianca erbij is er simpelweg geen plek meer voor deze Pavoni.
Ik heb interesse, want ik ben benieuwd naar een hevel. Ik heb je een PM gestuurd.