Slayer Single Group

1
Al vanaf het eerste moment dat ik een Slayer zag was ik verliefd op deze prachtige machines en ik heb deze week na een leuke demo ermee de knoop doorgehakt en een Slayer Single Group besteld. Verwachting van de levertijd is ongeveer 8 weken. Ik zal foto's en een eerste indruk posten als ik hem binnen heb :)

Zijn er meer mensen op dit forum met een Slayer?
Slayer Espresso Single Group - Decent DE1XXL - Hario V60 Switch - Flair Pro 2 - Aeropress - NextLevel Pulsar
Weber EG-1 V3 - 1Zpresso K-Ultra

Re: Slayer Single Group

4
Mijn favoriete manieren om espresso met de Bianca te maken zijn nog altijd het aflopende druk profiel (leverstijl) en lange langzame pre-infusie (slayerstijl). Ik moedig de keuze voor de slayer zeker aan, het is een wat zeldzamere machine maar alles aan zo'n ding straalt echt luxe en kwaliteit uit vind ik.

Voor welke kleur/configuratie heb je gekozen? Ben erg benieuwd om te horen hoe het bestellen en straks ook het ontvangen in zijn werk gaat!

Re: Slayer Single Group

5
Pti schreef: zo 11 aug 2024, 13:18 Mijn favoriete manieren om espresso met de Bianca te maken zijn nog altijd het aflopende druk profiel (leverstijl) en lange langzame pre-infusie (slayerstijl). Ik moedig de keuze voor de slayer zeker aan, het is een wat zeldzamere machine maar alles aan zo'n ding straalt echt luxe en kwaliteit uit vind ik.

Voor welke kleur/configuratie heb je gekozen? Ben erg benieuwd om te horen hoe het bestellen en straks ook het ontvangen in zijn werk gaat!
Aah, zo gebruikte ik ook de Bianca vaak toen ik die voor de Decent had. Decling met donkere roasts en Slayer style met medium en lichte roasts. Echt veel lekkere shots uit de Bianca gekregen. Echt een mooie machine met een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Jaaaa, ze zijn prachtig en alles is top qua kwaliteit. Ding weegt ook 50kg haha.

Ik wilde een volledig zwarte, wel met de groep in de standaard kleur en dan met de standaard European Ash houten accenten. Uiteindelijk ben ik voor de standaard versie gegaan, vooral omdat ik de custom opties net even te prijzig vond voor een kleurtje. Er kwam dan zo'n €2000 bij. De standaard versie vind ik ook erg mooi en mocht ik in de toekomst toch de zwarte willen, dan heb ik een vriend die een meubel bedrijf heeft die de onderdelen zou kunnen powdercoaten.

Ik had een demonstratie bij KoffieMatters in Leeuwarden en een dag of 2 erna besteld. Ze worden op bestelling gemaakt waardoor er een levertijd van een week of 8 op zit. Ze boden hem aan met installatie, maar ik vind het leuk om zelf te doen dus ik haal hem dan bij hen op.
Slayer Espresso Single Group - Decent DE1XXL - Hario V60 Switch - Flair Pro 2 - Aeropress - NextLevel Pulsar
Weber EG-1 V3 - 1Zpresso K-Ultra

Re: Slayer Single Group

6
Leuk, ben benieuwd. Heb ze een jaar of 2 geleden ook op de koffiebeurs in Amsterdam gezien. Toen gaven ze al aan dat de Slayer nu ook door een aantal Nederlandse bedrijven geimporteerd wordt.

De Slayer blijft misschien wel de gaafste machine om te zien, dus ben ook erg benieuwd naar je ervaringen!
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Re: Slayer Single Group

7
Vandaag van de dealer te horen gekregen dat ze hem hebben binnengekregen :D Nu nog even een gaatje in mijn agenda vinden om hem op te halen
Slayer Espresso Single Group - Decent DE1XXL - Hario V60 Switch - Flair Pro 2 - Aeropress - NextLevel Pulsar
Weber EG-1 V3 - 1Zpresso K-Ultra

Re: Slayer Single Group

8
Super tof.

Er zijn mensen op dit forum die samen leven met normale mensen. Sommige van die normale mensen vinden dat wij gecaffineerde mafkezen teveel geld uitgeven aan onze hobby. Op dat soort momenten ben ik blij dat er mensen zijn zoals Chimera waar ik naar kan verwijzen en verzuchten en kan zeggen "het kan altijd nog extremer"...

Chimera, I salute you. Respect.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: Slayer Single Group

9
ErikvW schreef:Super tof.

Er zijn mensen op dit forum die samen leven met normale mensen. Sommige van die normale mensen vinden dat wij gecaffineerde mafkezen teveel geld uitgeven aan onze hobby. Op dat soort momenten ben ik blij dat er mensen zijn zoals Chimera waar ik naar kan verwijzen en verzuchten en kan zeggen "het kan altijd nog extremer"...

Chimera, I salute you. Respect.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Slayer Single Group

10
ErikvW schreef: wo 25 sep 2024, 17:20 Super tof.

Er zijn mensen op dit forum die samen leven met normale mensen. Sommige van die normale mensen vinden dat wij gecaffineerde mafkezen teveel geld uitgeven aan onze hobby. Op dat soort momenten ben ik blij dat er mensen zijn zoals Chimera waar ik naar kan verwijzen en verzuchten en kan zeggen "het kan altijd nog extremer"...

Chimera, I salute you. Respect.
Hahaha xD
Slayer Espresso Single Group - Decent DE1XXL - Hario V60 Switch - Flair Pro 2 - Aeropress - NextLevel Pulsar
Weber EG-1 V3 - 1Zpresso K-Ultra