Re: Wat drink je nu?

4911
youssef88 schreef: za 30 nov 2024, 23:17
Tbonen schreef: za 30 nov 2024, 23:12 Toch even het hart luchten. de harar Abole 92/100 cupping score koffie. in 1 woord, WAUW.

Dit is zo warm, zo vol, zuurtje maar zo een rollercoaster van smaken, en bovenal heel vergevingsgezind, in de 5 koppen geen een keer echt over zuur of over bitter gehad(met extractie tussen 20 en 35 seconden op 18 gr!).

een echte aanrader en dit jaagt de zoektoch naar een perfecte boon destemeer aan!
Hoe is die zaak van binnne? weet je dat die om mn lijstje stond... ben er inmiddels 10x langsgefietst...eerwaren ze vakantie..
beetje afgeschikt toen ik zag (in ieder op een online foto) dat ze het bewaar principe van simon levelt deden...
Ik heb online besteld. Als je de super abole(wordt volgens mij apart bewaard) opent knalt de versheid en aroma je tegemoet. Net een cappucino van getrokken(iets leeg in smaak door verkeerde extractie) maar nog steeds echt wauw. Heel kruidig en fruitig.

Laat ik het zo zeggen, als ze nog het simon levelt bewaren doen met deze boon, petje af voor de smaak en crema die er toch op zit.

4912
Ik drink nu niks. Mijn roast van van de week is mislukt. Een Tanzania Natural veel te heet opgestookt waardoor die veel te donker is geworden en smerig. Zo hup de prullenbak in. Frustrerend. Hoort erbij.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

4915
Ristretto met de Italiaanse Mocambo blend. Had eigenlijk gemikt op 20gram eruit maar het moest iets fijner gemalen.

Korte doorlooptijd werkt verassend goed.
Alsof het een cortado is geworden, vol, romig en zacht.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
Bijlagen

4916
Hk87 schreef:Ristretto met de Italiaanse Mocambo blend. Had eigenlijk gemikt op 20gram eruit maar het moest iets fijner gemalen.

Korte doorlooptijd werkt verassend goed.
Alsof het een cortado is geworden, vol, romig en zacht.
Nice!
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

4917
bobbee schreef:Ik drink nu niks. Mijn roast van van de week is mislukt. Een Tanzania Natural veel te heet opgestookt waardoor die veel te donker is geworden en smerig. Zo hup de prullenbak in. Frustrerend. Hoort erbij.
Afbeelding
Afbeelding
We kunnen weer. Gisteren gebrand dus nog veel te vers maar toch, zelfs zo vers is het beter dan die bonen die ik had verpest. En mijn koppijn is weg.
Afbeelding

2 hele mooie koffies gebrand, 1 uit Thailand en 1 uit Peru. Lekker!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’