Een optie die daarvoor gegeven wordt is om mineralen toe te voegen aan demiwater. Ik heb naar die optie gekeken en omdat ik zo min mogelijk verpakkingsmateriaal zou willen verbruiken keek ik naar een 5L verpakking. De Makro verkoopt daarvan twee varianten. Op een variant staat specifiek dat het niet geschikt is voor consumptie, op de andere niet.
Uit nieuwsgierigheid heb ik de Makro gemaild met de vraag waarom dat bij de ene specifiek staat en de andere niet (ondanks bij beide wordt gezegd dat ze voor accu's, schoonmaakmiddelen, cosmetica e.d. zijn). Ik heb daarbij specifiek gezegd dat ik mineralen ga toevoegen en dat demiwater slecht voor je is daarom niet relevant is.
Ik was nieuwsgierig of het bijv. aan het verpakkingsmateriaal ligt dat niet voedselveilig zou zijn. Dit kreeg ik als antwoord:
Helaas is dit niet heel veel zeggend, aangezien ze het zelf niet lijken te weten, alleen dat er niet op getest wordt.Zojuist krijgen wij van QA de mededeling dat demiwater niet getest wordt op voedselveiligheid en ook niet geproduceerd wordt op dat niveau. Wij raden het streng af om dit te drinken.
Zijn hier mensen op het forum die hierbij verstand van zaken hebben?
Kan demiwater verontreinigd zijn?
Gaat dit over niet voedselveilige verpakkingen?
Wat denken jullie / andere gedachten?
p.s. ik heb een ZeroWater kan gekocht dus in die zin is het niet relevant meer, maar mijn nieuwsgierigheid is nog niet weg.