13
door Erik82
Ik ben het helemaal met je eens dat filterkoffie in speciaalzaken vaak niet bepaald goed is. Ik krijg zelden een goede bak filterkoffie, zelfs in de betere koffiezaken terwijl ik thuis juist meer filterkoffie drink dan espresso en het heerlijk vind. Filterkoffie in grote batch brews staat meestal te lang en heeft zelden de kwaliteit van een goed gezette bak thuis waar je rustig de tijd voor neemt.
SOUP is wat dat betref veel simpeler en sneller te maken. Je kan het ook heel eenvoudig zelf met je Londinium maken, alhoewel het wat minder zal zijn dan met bijvoorbeeld de OXO. Gewoon tussen espresso en filter malen met een lekker groot bakje waar 18-22gr in kan, de hevel omlaag om de boel te verzadigen en direct weer omhoog laten komen en dan de hevel tegenhouden omhoog zodat de druk niet op kan bouwen omdat je de veer overruled en zorgen dat je een 1:4 ratio haalt. Met elke handhevel kan het ook, alleen ben je dan heel beperkt door het kleine volume van de groep.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, V60, OXO Rapid Brewer