Re: Wat drink je nu?

5461
gilleko B. schreef:De herfstkoffie van het Hoofdkwartier HKHK. Los van de smaak van een Monsooned Malabar, tis weer een tijd gelee dat ik deze bonen in huis heb gehad. Van vette Brazilianen en fruitige naturals, is het weer eens alleraardigst te ervaren hoe brossig zo'n Malabar boon is die noopt tot flinke aanpassing van de malingsgraad. Single dosen vink nu weer op dit moment te veel gezanik, maar na een tijd 2 soorten bonen te hebben gebruikt is deze toch op zichzelf weer een soort benchmark.

De crema leek een vliesje erop te krijgen maar gooi altijd een roerspatel er doorheen. Fluwelen koffie.
Afbeelding
Afbeelding
Ja, heel herkenbaar! Toch een soort benchmark inderdaad, steeds opnieuw. Perfect naar (mijn) smaak, fluweel. Ze zouden het vast in het assortiment moeten hebben als het aan mij ligt :-)
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

5464
https://fathers.cz/product/ethiopia-lal ... o/?lang=en

Country: Ethiopia
Region: Gedeb
Washing Station: Lalesa
Producer: Smallholder farmers in collaboration with Ephtah Specialty Coffee
Altitude: 2,150–2,200 m a.s.l.
Variety: Heirloom
Processing: Natural
Tasting notes: blueberry cheesecake, lime

met 16 euro voor 250 gram niet de goedkoopste (maar tegenwoordig eigenlijk de gemiddelde prijs) maar werkelijk een heerlijke koffie.. komt in mn lijstje favo branders, proeft precies naar de omschrijving. met 2 zakjes daar heb je gratis verzending naar nl. had t zelf woensdag besteld.. donderdag verzonden. zaterdag in huis.. vind t wel een aanrader als je eens koffie uit praag wilt ;)
Londonium L R 24 + niche zero

5466
Hier maar eens aan de decaf, omdat ik veel moeite heb met in slaap komen de laatste tijd.

Colombia Huila van de Brandzaak.
Het is weer -zoals ik eigenlijk gewend ben van ze- een tikkeltje te donker gebrand, maar met melk smaakt hij erg goed.

En een crema laag waar je U tegen zegt!

5470
Nee maar het wel een beetje de pindasaus voor koffie 😉

@kaan de decaf van het Hoofdkwartier is echt goed van smaak, kan je ook eens proberen
ACS Vesuvius Evo Leva (DS) - G-iota Pro83VS SSP LS
Bezerra Strega (PSM) - etzMAX LM
La Pavoni Esperto Abile - Eureka Mignon XL