Re: Wat drink je nu?

5471
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:Met melk smaakt alle koffie wel goed....
Afbeelding
Veel tijd gestopt in
discussies die ik met mijzelf vaak gevoerd heb, voerde en voer, en ben het met je eens.

Afbeelding
Ook een bloemig boontje zoals uit Ethiopië? Als ik daar melk bij doe vind ik echt niet lekker!
Het blijft natuurlijk een smaak kwestie, geen wetenschap.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

5472
Durdane schreef: di 24 feb 2026, 07:19 Nee maar het wel een beetje de pindasaus voor koffie 😉

@kaan de decaf van het Hoofdkwartier is echt goed van smaak, kan je ook eens proberen
Thnx , zal ik onthouden voor de volgende keer.

Ik ben ondertussen geswitched naar mijn bottomless portafilter.
Daarmee lijkt de extractie beter te gaan en haal ik meer smaaktonen eruin.

Ik heb nog wel steeds een beetje water aan de bovenkant van de puck als ik hem eruit haal.
Maar dat is denk ik kwestie van dosering, al zit het filterbakje wel redelijk vol (17/18gram).

5475
Leinad schreef: di 03 mar 2026, 07:22
Hk87 schreef:Starbucks geprobeerd
Afbeelding
En? Viel het mee?
Ja en nee maar aller eerst, ik heb €13,99 bij de Albert Heijn betaald voor een zakje van 450 gram van hun koffie. Best duur voor supermarkt meuk.

De visite vond de cappuccinos lekker.
Ik zelf werd misselijk van de geur en smaak.
Strietman CT2 - C40 Lab Series Hammerhead -
1Zpresso J-Ultra
Pre-order Bookoo Motto Omni80

5477

Hk87 schreef:
De visite vond de cappuccinos lekker.
Dit. Om die reden heb ik altijd een zak supermarkt meuk klaar staan. Visite vind dat vaak gewoon écht lekkerder.
Zonde van onze dure bonen.

Er zijn er maar weinig die espresso of cappuccino willen überhaupt. Meeste mensen willen "gewone koffie". En heel af en toe thee, maar dat is echt bijna nooit...

Dus onze visite krijgt gewoon koffie uit het volautomaatje. Tja.

Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

5478
Grappig, ik heb mijn beide jongvolwassen zonen inmiddels verpest voor de "normale" koffie. Die doen zo vaak als ze kunnen mee met de "lekkere" koffie, waarbij mijn jongste zelfs bij voorkeur espresso drinkt.
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

5479
ErikvW schreef: di 03 mar 2026, 10:54 Grappig, ik heb mijn beide jongvolwassen zonen inmiddels verpest voor de "normale" koffie. Die doen zo vaak als ze kunnen mee met de "lekkere" koffie, waarbij mijn jongste zelfs bij voorkeur espresso drinkt.
Ik heb er èèn van 2 jaar en die is al hard op weg 😅
Echt drinken mag natuurlijk niet maar vroeg of laat zal ze het vast wel eisen.

Hoe oud mag je eigenlijk zijn voor koffie? 🤣
Strietman CT2 - C40 Lab Series Hammerhead -
1Zpresso J-Ultra
Pre-order Bookoo Motto Omni80
Bijlagen