Fisherman schreef:
De een beleeft meer plezier aan het "pad en de lessen", de ander wil gewoon genieten van de beste bak koffie mogelijk.
Ik vind deze uitspraak wel raak. Voor mij dan, ik had het hele pad niet willen missen en je leert er zoveel van. Ik heb al mijn spullen allemaal 2e hands gekocht en wanneer ik de wens had om te upgraden verkocht. Zodoende heeft de hele koffie trip mij nauwelijks een cent gekost aan apparatuur en zou ik niet zomaar even het duurste en beste willen kopen wat er is.
Maar goed, we dwalen af. In het geval waar dit topic overgaat zijn er een paar machines waar de Lelit Bianca met kop & schouders bovenuit steekt en in gevalletje OCD is een maler met 0 gram retentie een must! Daar zit mijn persoonlijke OCD probleem trouwens, het is namelijk gewoon zonde om zomaar even wat bonen weg te malen om retentie op te lossen! Denk ook aan de boeren die keihard werken voor ieder pitje wat geoogst wordt.
De malers die daarop aansluiten zijn dus de Etzinger of de Monolith (flat) als het budget nog iets opgerekt kan worden.
Succes met deze zware beslissing!